Lečenje kanala korena

Lečenje kanala korena zuba spašava u proseku 17 miliona zuba svake godine. Sačuvati zub i zaustaviti bol – zvuči bolje od vađenja zuba, zar ne?

Šta je tačno lečenje kanala korena?

Cilj lečenja korena zuba je uklanjanje inficirane i oštećene pulpe i punjenje kanala neaktivnom (inertnom) materijom. Ukoliko se kanal zuba ne leči, zub je potrebno izvaditi, ali infekciju kosti je i dalje potrebno lečiti.

Ukoliko je moguće, najbolje je sačuvati što više prirodnih zuba. Ako neki od zuba nedostaje, susedni zub menja položaj i izložen je većim opterećenjima. Osim toga, što je više prirodnih zuba u vilicama, manji su troškovi lečenja (poput stavljanja mostova i proteza). Ukoliko se koren zuba ne leči, ne samo da osoba može izgubiti zub, već se infekcija može proširiti i na ostale organe u telu.

Ako dođe do infekcije pulpe, može se desiti da na početku i ne osetite bol. Međutim, ako se zub ne leči, javljaju se bol i oticanje. U nekim slučajevima dolazi do gnojenja, a na kraju zub treba izvaditi. Simptomi koji ukazuju da je zub potrebno lečiti su: bol na dodir, osetljivost na toplo i hladno, otok, promena boje zuba, slomljen zub, vidljivost infekcije na snimku.

Lečenje kanala zuba obavlja se tokom jedne ili dve posete stomatologu – zavisno od složenosti lečenja i broja kanala. Jednostavniji slučajevi izleče se tokom samo jedne posete, ne računajući stavljanje stalne krunice ili plombe.

Za početak, stomatolog, odnosno endodont pacijentu daje lokalnu anesteziju, zatim formira otvor na vrhu ili sa zadnje strane zuba, da bi došao do komore pulpe. Zavisno od dijagnoze i morfologije zuba, može se postaviti “otrov” koji će umrtviti živac za nekoliko dana kada se nastavlja lečenje ili se oboleli deo pulpe odmah odstranjuje, a zatim meri dužinu i oblik kanala pre daljeg tretmana.

Nakon merenja kanala, stomatolog specijalno izrađenim iglicama čisti kanal od preostalih delova obolele pulpe.

Kada je pulpa odstranjena, kanal se čisti antiseptičkim rastvorom koji pospešuje lečenje izvora infekcije. Da bi lečenje kanala bilo uspešno, svi kanali moraju biti dobro očišćeni.

Video:

Kada je kanal skroz čist, puni se materijalom kog čini smesa gume i plastike zvanim gutaperka. Nakon punjenja kanala stomatolog stavlja i privremenu plombu. Nakon što je siguran da više nema tragova infekcije, stavlja i stalnu plombu ili krunicu.

U našoj klinici radi spasavanja obolelih zuba, radimo mikrohirurške endodontske zahvate, uz pomoć inovativnog rendgen aparata TROPHY ELITYS-a, kao i RVG digitalne radiografije, specijalnih NI-TI instrumenata; Protapera; Apex Locatora.

Na taj način postižemo manju ozračenosi pacijenata do 90%, najprecizniju obradu kanala i trenutno vidljive rezultate.

SPONZOR TEKSTA: Alexandar Clinic

yourdentistryguide.com